Upp som en sol, ner som en pannkaka

Igår var jag faktiskt ganska taggad. Jag tyckte att det skulle bli riktigt kul att dra igång med juridiken igen. Sen så hände något som var förödande för inspirationen, något som verkligen tog död på allt vad plugglust hette. Imorse vaknade jag nämligen med världens dunderförkylning.

För min del blev dagens två timmar långa introduktionsföreläsning därför mest en övning i att hålla koncentrationen uppe och inte glida iväg för långt i mina förkylda tankar. Detta lyckades inte så bra, men jag är inte särskilt oroad över det. Just introduktionen brukar dock inte vara särskilt viktig, faktum är att de föreläsningarna till största delen brukar bestå av information som kanske har med ämnet att göra, men som inte är särskilt relevant. Imorgon däremot, då är det dags för en föreläsning om rättegångsspelen och då ska öronen minsann vara spetsade!


Lämna en kommentar